Surse din piaţă afirmă că unul dintre elementele logo-ului brandului de ţară, care reprezintă o frunză, este aproape identic ca formă şi culoare cu logo-ul unui proiect englezesc de autobuze ecologice. Întrebată dacă logo-ul brandului de ţară a fost preluat de pe internet, Elena Udrea, ministrul turismului şi al dezvoltării regionale, a spus că nu ştie cum s-a lucrat la acest brand, care a fost predat ministerului odată cu drepturile de autor.

„Din punctul nostru de vedere suntem în deplină legalitate. N-aş putea eu să vă răspund cum s-a lucrat la acest brand, dar avem garanţia că cei care au creat brandul sunt responsabili şi au respectat toată legislaţia”, a spus Udrea, citată de Mediafax. Ea a mai precizat că brandul va atrage străinii prin circuite şi prin programe specifice unui turism activ.

„De aceea culorile brandului sunt proaspete, verdele reprezintă prospeţimea, albastrul reprezintă sănătatea apei prin spa, iar galbenul ospitalitatea”, a declarat Udrea.

Ştefan Liuţe, director de strategie al companiei de branding Grapefruit susţine că principala problemă nu e o identitate de brand, mai bună sau mai slabă, ci deficitul de competenţă de management de brand din instituţia beneficiară. «Pentru ca un brand să aibă succes pe termen lung, trebuie să existe manageri buni nu doar la prestator (consultant), ci şi la beneficiar, care e responsabil cu alegerea celor mai bune variante şi cu managementul pe termen lung al brandului (zeci de ani). Deficitul acesta de competenţă riscă să ducă pe termen lung la cheltuirea sub-optimă a celei mai mari părţi din bugetul proiectului, care va fi subiectul unei viitoare licitaţii”, a spus el.
Sursa: ZF